lørdag den 21. juli 2012

Aurora


Chiligruppe: Ukendt.
Højde: ca. 20 – 30 cm.
Styrke: Ukendt.
Scoville: Ukendt.
Smag: Ukendt.
Denne chili skulle være en af de lave chilier, og den skulle kunne klare sig i vindueskarmen, udestuen eller på terrassen. Jeg har selv sået denne chili i år, og her i juli måned har den opnået en højde på ca. 20 – 25 cm i en 6,5 liters potte.
Den må også kunne klare sig ude på altanen, men jeg må indrømme at jeg ikke har sat den derud før i dag - synes at det har været for koldt.
Den skulle få 4 cm store frugter, som skulle have farverne lilla, lavendel og over til orange og rød.
Jeg har p.t. ikke kunne finde nogle oplysninger om frugternes styrke eller smag, så det håber jeg på at kunne skrive mere om senere på året, når jeg har smagt på frugterne.

Opdateret: 1. august 2012:
Her er så billeder af Auroras små, fine blomster og frugter, som er på vej:


Ingen kommentarer:

Send en kommentar